Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
29 maj, 21:05 2 kommentarer
Hallå alla. På måndag så går vi in i den första riktiga sommar månaden juni och vad passar inte bättre än och starta en ny tävling för våra medlemmar.
Denna tävling är en art tävling och går ut på att fånga så lång fisk som möjligt av 3st riktiga sommarfiskar- Abborre, Gös och sutare.
Tävlingsregler:
Du ska samla cm genom att fånga dessa 3 arter. Den som har samlat flest antal cm vinner. Som exempel: Abborre 45cm, Gös 65cm, Sutare 35cm = 145cm.
Fisken ska fotas mot exempel ett måttband, mätbräda eller liknande och för att fisken ska godkännas och att det ska vara enkelt att se längden så SKA fisken mättas med toppen på munnen mot nollan på måttbandet etc.
Se till att handskas med fisken varsamt om den skall återutsättas.
Den som har samlat flest cm av dessa 3 arter vinner. Det kommer även att finnas priser för dem som fångar dem längsta av varje art.
För att anmäla fisk så gör ni det genom att skicka ett sms till mig på nummer 076-3918147
Ange erat NAMN; ART och LÄNGD i smset.
Tävlingen pågår mellan 1/6 - 31/8 2026
Vinnare kommer att presenteras på Facebook och på våran hemsida och pris kommer att delas ut på årsmötet 2027.
För att delta i tävlingen så måste du vara medlem i föreningen, är du inte medlem men vill bli så hittar du informationen här: https://www.usff.org/
Skit fiske
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer
Kjell Svensson 30 maj, 08:18
Bra, fint initiativ. Kul att sutare är med. En häftig fisk.
Rasmus Ländström 30 maj, 08:36
Riktigt kul initiativ Kalle! Nu kör vi :)