Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
14 jun, 15:01 1 kommentar
Hallå alla. Här kommer en liten berättelse från igår och ett litet axplock bilder ifrån helgens anmälda fiskar till tävlingen.
Igår så skulle jag och Rasmus Ländström prova lyckan på gös till tävlingen. Vi skulle mötas upp på okq8 för att tanka båt mm, Där stötte vi på Key Höglind som hade vart ute och fiskat i fredags med bra resultat. Vi hade bestämt oss för att testa lyckan i stora hästefjorden men med en extra koll på vädret så fick det bli viksjön då den låg i utkanten på ovädret som drog in i igår eftermiddag. Väl framme så traila vi i båten och begav oss ut, det dröjde väl 5min sen var vi genomblöta av sommarens första ordentliga regnskur. När vi kom fram till vald fiskeplats genomblöta men riktigt taggade på vad eftermiddag/kvällen hade att erbjuda så tog det inte länge innan Rasmus drog på kvällens första gös som skulle visa sig bli den längsta för kvällen och den första godkända för tävlingen. Summering av kvällen blev 5 fina göser och en riktigt fin gädda på 99cm. Rasmus fiska skjortan av mig och fick alla fiskar för kvällen.
Det har rapportas gösar och ett gäng abborrar i helgen. Vi har Anders Berggren fina abborre på 47cm som kommer bli svårslagen.
Henke Martinsson drog till med en abborre på 45cm igår.
Så kom igen nu, ut och fiska och rapportera era fiskar till tävlingen för chans att vinna fin priser.
Mvh Kalle Sandberg
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer
Kjell Svensson 14 jun, 16:04
Intressant, bra jobbat.